Educació Primària
A Educació Primària treballem per aconseguir la formació integral de l’alumnat i potenciar l’adquisició de coneixements i habilitats. Ens situem dins d’un marc inclusiu, on atenem l’alumnat de manera personalitzada fomentant hàbits de convivència, d’estudi i de treball. La creativitat i el sentit artístic és un dels pilars del procés d’aprenentatge. Posem en valor les noves tecnologies com una eina de treball quotidià.
L’equip docent acompanya, guia, incentiva i motiva a l’alumnat en tot el seu procés de creixement acadèmic i emocional.

Els valors del nostre projecte

Acompanyament tutorial

Descobrim i manipulem

Educació plurilingüe

Expressió artística

Tecnologia i digitalització

Perfil de l'alumne
- Ens il·lusiona una persona EMPRENEDORA, que busca solucions creatives i innovadores, amb esforç i entusiasme per aprendre.
- Ens il·lusiona una persona REFLEXIVA, que analitzi situacions, fets i circumstàncies per construir la seva pròpia opinió.
- Ens il·lusiona una persona CONSCIENT, que es coneix, s’estima i sap canalitzar les seves emocions per relacionar-se de manera assertiva.
- Ens il·lusiona una persona COMPROMESA, que s’implica amb els seu entorn i la societat per a la recerca del bé col·letiu.
- Ens il·lusiona una persona COMPETENT, que resol situacions diverses desenvolupant el ventall d’aprenentatges adquirits
Projecte educatiu / Criteris d'avaluació
Acció tutorial
En aquest espai fem un acompanyament tant personal com col·lectiu de l’alumnat per ajudar a gestionar les seves emocions, facilitant la cohesió de grup i el treball d’equip.
Els docents promouen l’autonomia de l’alumnat en la vida diària de l’aula, ensenyen els hàbits i rutines de classe, destaquen els seus progressos i les seves destreses.
Ambients
Els alumnes de 1r i 2n d’EP dimarts i dijous a la tarda, escullen un entre aquests cincs ambients Around the world, Fer i desfer, Joc and roll, Petits científics i Fàbrica de paraules, per treballar i aprendre en un espai internivell on es troben propostes vinculades als aprenentatges bàsics de l’etapa.
Aprenentatge vivencial
Durant l’etapa d’Educació Primària, s’aposta per un aprenentatge vivencial des de les diferents matèries que marca el currículum normatiu. D’entre aquest aprenentatge vivencial, destaquem les següents metodologies de treball:
- Aprenentatge cooperatiu
- Experimentació i manipulació
- Capses d’aprenentatge
- Espais internivell
-
Projecte interdisciplinar Carnestoltes
A Educació Primària la festa de Carnestoltes es treballa com a projecte interdisciplinari des de, pràcticament, l’inici de curs i fins l’arribada de la data.
Així, durant el primer i segon trimestre, es van vinculant els sabers propis de cada nivell amb la temàtica del Carnestoltes.
També, l’alumnat de cada grup escull quina de les disfresses proposades prefereix i participarà de tallers internivells amb alumnat des de 1r fins a 6è d’EP per elaborar els complements de les disfresses.
Salut i activitat física
La promoció i pràctica de la salut i de l’activitat física és bàsica pel desenvolupament integral de l’alumnat en aquesta etapa. Així, a banda de les hores d’educació física que marca el currículum, es realitzen d’altres projectes i propostes que promocionen l’adquisició d’hàbits saludables. Destaquem la participació al Programa SI (Salut integral) i al Programa de Fruites i Verdures.
També es promou la participació d’activitats esportives a la ciutat per tota Primària i s’organitzen tres Jornades Atlètiques per curs, per l’alumnat de 5è i 6è.
Educació plurilingüe
La competència comunicativa en anglès és un objectiu clau en la formació de les persones. Hem dissenyat un itinerari d’aprenentatge que ofereix situacions reals en què és necessari comunicar-nos en aquesta llengua, sense oblidar els aspectes lúdics i potenciant la creativitat.
- “Around the World”, l’ambient d’aprenentatge per 1r i 2n d’EP.
- Science (Medi Natural) a partir de 3r d’EP.
- English Drama – teatre en llengua anglesa per desenvolupar la competència comunicativa oral, de 1r a 6è d’EP.
- English Breakfast – l’alumnat de 5è i 6è d’EP té l’opció d’anar dos dies a la setmana al menjador escolar a l’hora de l’esbarjo. Allà esmorzen en petit grup amb el professor de llengua anglesa i treballen l’expressió oral de manera lúdica.
Educació artística
El teatre, la música, la plàstica són una font natural de coneixement i creixement cognitiu i nosaltres en fem un ús educatiu a tota l’etapa de Primària.
- Teatre: es fa 1h setmanal a 1r i 2n d’EP i 2 hores a partir de 3r d’EP. El teatre, no només consisteix en aprendre un paper per realitzar una obra a final de curs, sinó que és una matèria que empra diverses tècniques teatrals per treballar l’expressió oral, la comprensió lectora, la gestió de les emocions, la resolució de conflictes, el pensament crític, entre d’altres aspectes que formen part del desenvolupament integral de l’alumnat.
- Música: des de l’escola s’aposta per una música vivencial, on l’alumnat és protagonista d’aquest aprenentatge. Així, els projectes estan destinats a conèixer els sabers musicals, vinculats a diferents cultures i a través de la pràctica amb instruments reals. També, a 6è d’EP, l’alumnat inicia un aprenentatge més intensiu de l’ukelele.
- Plàstica: permet potenciar l’expressió artística i la creativitat mitjançant diverses tècniques i suport de producció plàstica.
Robòtica
Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) han provocat un canvi considerable a l’hora de relacionar-nos entre nosaltres i el nostre entorn. Hem apostat fort i hem iniciat projectes de robòtica molt enriquidors.
Així, a la matèria de Robotic, l’alumnat es troba a l’aula STEAM, dividit en dos grups amb dos professors. La meitat del grup treballa informàtica i l’altre meitat, robòtica, durant mig curs. En acabar els respectius projectes, els grups s’intercanvien per cursar l’altra part de la matèria.